București, 26 Ianuarie 2018 – Am lansat proiectul educațional “Când nu vom mai fi copii”, un program de consiliere vocațională, pe care îl implementăm în școli, la clasele a VII-a și a XI-a. Scopul programului vizează descoperirea abilităților cognitive și noncognitive, interesele vocaționale și valorile elevilor pentru a-i ajuta pe aceștia din urmă sa se cunoască mai bine și, totodată, să-și identifice profilul vocațional.
Prima testare de acest fel a avut loc în data de 26.01.2018, la Liceul Teoretic “Marin Preda” din București și a implicat un număr de 120 elevi din clasa a XI-a.
Obiectivele proiectului nostru includ, printre altele, o analiză temeinică a alternativelor educaționale (descripții psihoeducaționale) – caracteristici ale profilelor/specializărilor/ramurilor de știință din sistemul de învățământ, pentru a ajuta elevii să identifice traseul educațional adecvat.
În paralel am analizat oferta educațională existentă în sistemul național de învățământ, pentru a-i informa pe elevi despre ofertele de studiu ale unităților de învățământ de nivel preuniversitar și universitar.
Prin proiectul “Când nu vom mai fi copii” ne dorim să îi ajutăm pe elevi să exploreze lumea ocupațiilor și să afle care li se potrivesc. Altfel spus, acest program vine în sprijinul elevilor pentru ca aceștia din urmă să ia decizii optime cu privire la traseul educațional, cât și în alegerea unei cariere potrivite.
„În societatea româneasca actuală, oamenii sunt slab informați în legatură cu rolul și importanța testării vocaționale, orientându-se către cariere care nu li se potrivesc, ceea ce poate duce la insatisfacție în muncă, performanță scăzută, stres. În urma datelor analizate, am constatat că numărul redus de studenți care se potrivesc cu profilul facultății ales se poate explica prin lipsa cunoașterii abilităților, a intereselor și a valorilor personale și importanța lor în alegerea domeniului de activitate. Tinerii își aleg acest domeniu pe baza altor criterii cum ar fi sugestiile parintilor si apropiatilor, domenii atractive din punct de vedere financiar sau usurinta cu care acced in domeniul respectiv.”, Filip Ovidiu – Psiholog clinician si psihoterapeut.
Proiectul “Când nu vom mai fi copii” urmează să fie implementat în următoarea perioadă, de către asociația noastră, și în alte școli și licee din capitală.