“Ce vreau să mă fac, când voi fi mare?”

“Ce vreau să mă fac, când voi fi mare?”

Dorința de a avea un job bănos, ușurința cu care acced într-un domeniu sau sfaturile părinților și persoanelor apropiate sunt printre principalele criterii de selecție ale tinerilor din ziua de azi atunci când vine vorba de alegerea unei cariere. Nimic mai greșit, după cum arată consilierii vocaționali.
Recent, un reportaj realizat de o echipă a Pro TV scotea în evidență exact acest aspect. Tinerii din România se orientează, de cele mai multe ori, către cariere care nu li se potrivesc, ceea ce poate duce la insatisfacție în muncă, performanță scăzută, stres. Mulți dintre ei aleg să urmeaze o anumită facultate și ulterior să facă anumiți pași în viață doar de dragul banilor sau de „gura” părinților.
Pe scurt… “ Ce vreau să mă fac, când voi fi mare?” iată o întrebare dificilă pentru elevii din România. Consilierii școlari, care ar trebui să îi ajute să își descopere aptitudinile și să îi ghideze sunt foarte puțini în învățământul de stat.

https://stirileprotv.ro/stiri/social/elevii-nu-stiu-ce-vor-face-la-terminarea-scolii-un-consilier-vocational-la-1-200-de-copii.html

În acest scop, venim cu instrumente de autoevaluare care îi ajută pe elevi să își identifice abilitățile cognitive, abilitățile noncognitive și interesele vocaționale, obținând un profil vocațional care poate fi comparat cu alternative educaționale (descriptți psihoeducaționale).
Descripțiile psihoeducaționale oferă informații structurate cu privire la disciplinele studiate, abilitățile necesare, interesele vocaționale caracteristice mediului școlar, traseele educaționale și profesionale prin care se poate ajunge la practicarea unor ocupații potrivite cu o anumită specializare de studiu/ramură de știință, dar și exemple de astfel de ocupații.
Astfel, avem posibilitatea de a le oferi elevilor informații utile privind caracteristicile profilelor/specializărilor de studiu existente la nivel de învățământ preuniversitar și a specializărilor specifce ramurilor de știință din învățământul universitar.
Testele utilizate în proiectul nostru sunt aprobate de Colegiul Psihologilor din România și sunt eșantionate pe populația României, find aplicate până în prezent unui numar de peste 30.000 de elevi.